انواع چراغ راهنمایی و رانندگی
نوشته شده توسط : malihe

چراغ راهنمایی رانندگی

چراغ راهنمایی و رانندگی امروزه تبدیل به یکی از المان های زیبایی شهر شده است. با اینکه چراغ های راهنمایی ساده هنوز هم پر مصرف ترین انواع چراغ راهنما هستند؛ اما در قسمت هایی از شهر شکل چراغ راهنمایی رانندگی متفاوت است. استفاده از شکلک های شاد و غمگین، خانوادهای که منتظر سبز شدن چراغ هستند و یا در حال حرکت هستند، چراغ راهنمایی که به شکل فلش نمایش داده می‌شوند. چراغ راهنمایی خورشیدی و سولار نوعی چراغ راهنمایی رانندگی جدید هستند که استفاده از آنها مورد توجه تولید کننده چراغ راهنمایی است. خوشبختانه امروزه استفاده از انواع و اشکال مختلف چراغ راهنمایی باعث زیباتر شدن شهر شده است. به کمک چراغ LED نور و رنگ های چراغ راهنمایی و رانندگی زنده تر هستند و در روشنایی روز نیز قابل تشخیص می‌باشند.

افزایش ایمنی با تولید انواع چراغ های راهنمایی و رانندگی

زمانی که چراغ راهنمایی اختراع شدند، سازندگان برای انتخاب مواد مورد استفاده خود با محدودیت جدی رویرو بودند، اما امروز با اختراع چراغ راهنماییLED ، دیگر چراغ های ترافیکی فقط محدود به مفاهیم ساده ای نیستند، بلکه می توان مفاهیم بسیار پیچیده تری را در زمان اضطرار با استفاده از این نوع چراغ ها، منتقل کرد

چراغ راهنمایی رانندگی ثانیه شمار

داجمان استانکوویچ۱، طراح این نوع چراغ ها معتقد است که اگر رانندگان بدانند که قرار است زمانی طولانی پشت چراغ قرمز بمانند، با خاموش کردن خودرو خود می توانند به زمین کمک کرده و صرفه جویی کنند، اما این امر تنها زمانی میسر می شود که آن ها بدانند دقیقا چه زمانیرا قرار است، پشت چراغ بمانند تا چراغ سبز شود!

چراغ های ثانیه شمار

به مقدار قابل توجهی می‌تواند در مصرف انرژی صرفه جویی نماید اما شمرده شدن ثانیه ها در زمانی که در مسیر خاصی از چهارراه ترافیک ایجاد شده است کمی دردسر ساز است. اما با پیشرفت تکنولوژی در مسیرها سنسورهایی نصب می‌شود. این سنسورها وظیفه دارند که در صورت وجود خودرو در مسیر ثانیه های چراغ راهنمایی را بیشتر نمایند. اگر سنسور خودرویی در مسیر شناسایی نکند یا از اعدا ثانیه شمار کم می‌کند و یا همچنان چراغ روی شماره تنظیم شده باقی می‌مانند. امروزه یکی از رایجترین انواع چراغ راهنمایی، چراغ راهنمایی ثانیه شمار است.

چراغ Luxofor

در این نوع از چراغ ها از نوعی نور، که در استودیو لِبِدِو۲ در روسیه طراحی شده، استفاده می شود. در این نوع از چراغ راهنمایی و رانندگی در طول روز که نور زیاد است و باعث کم شدن دید رانندگان می شود، رنگ ها به راحتی قابل مشاهده هستند.

چراغ راهنمایی اختراع مارشالیت

مارشالیت توسط چارلز مارشال۴ در سال ۱۹۳۶ اختراع شد و یک نشانگر مکانیکی است، که برای نشان دادن آنچه در هر زمانی باید انجام شود، استفاده می شود. مارشالیت در سال های دهه ۱۹۷۰ در استرالیا مورد استفاده قرار گرفت، اما هنوز می توان نفوذ و تاثیر این طراحی را بر روی طراحی های جدید دید.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع چراغ راهنمایی سعی دارید جدیدترین و جالبترین انواع چراغ راهنمایی را وارد بازار ایران نماید. در صورت نیاز می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا





:: برچسب‌ها: چراغ راهنمایی , تولید کننده چراغ راهنمایی , قیمت چراغ راهنمایی رانندگی , چراغ راهنمایی چشمک زن ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: